Veel gestelde vragen huurcontracten

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Wil je jouw contract opzeggen en is de looptijd van je contract voorbij? Dan kan je het contract maandelijks kosteloos stopzetten. Dit kun je doen door hier het contactformulier in te vullen. Is de looptijd van je contract nog niet voorbij? Dan kunnen wij een afkoopprijs voor je berekenen. Wil je graag een afkoopsom ontvangen? Vul dan hier het contactformulier in.

Hoe kan ik mijn IBAN (rekeningnummer) wijzigen?

Is je rekeningnummer gewijzigd of wil je dat de betaling van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Vul dan hier het contactformulier in. Wij passen het rekeningnummer voor je aan.

Hoe kan ik een offerte ontvangen voor het huren van een installatie?

Ben je je aan het oriënteren en wil je een offerte ontvangen of heb je nog deskundig advies nodig? Neem dan rechtstreeks contact op met een van onze 276 aangesloten installateurs. Je kunt hier bekijken welke installateur bij jou in de buurt is aangesloten bij Abel&co.

Ik huur een installatie bij Abel &co en ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Als je gaat verhuizen en je hebt een huurinstallatie dan zijn er twee mogelijkheden;

De installatie overnemen Je kan het huurcontract afkopen en de installatie met de woning mee verkopen. Je kan op elk moment de installatie overnemen. Wij berekenen dan voor jou de afkoopprijs. Na het betalen van de afkoopsom is de installatie jouw eigendom. Wil je graag een afkoopsom ontvangen? Vul dan hier het contactformulier in.

De nieuwe bewoners nemen het huurcontract kosteloos over. Het is mogelijk dat de nieuwe bewoners het huurcontract overnemen. De looptijd van de overeenkomst blijft ongewijzigd en aan het overdragen van een huurcontract zijn geen kosten verbonden. Wil je graag een overnamecontract ontvangen? Vul dan hier het contactformulier in.

Ik wil graag een kopie van mijn contract ontvangen.

Wil je graag een kopie van je contract ontvangen? Geen probleem, je kan een kopie opvragen door hier het contactformulier in te vullen.

Waarom wordt er in januari een hoger bedrag afgeschreven?

In januari vindt de jaarlijkse indexatie plaats. Net als vele anderen in de branche, moeten onze installateurs helaas de huurtarieven aanpassen. De combinatie van de gasketelwet* de daarbij behorende CO2-certificering, gestegen loonkosten en inflatie maakt dit helaas noodzakelijk. Onze installateurs streven ernaar om de prijzen zo concurrerend mogelijk te houden, terwijl de kwaliteit en service waar u op vertrouwt behouden blijft. Mocht je hierover aanvullende vragen hebben vul dan het contactformulier in op onze contact pagina.

 

Overige vragen

Wijziging doorgeven

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Is je e-mailadres veranderd, heb je een nieuw telefoonnummer of een andere achternaam? Je kan een wijziging van je persoonlijke gegevens doorgeven door hier het contactformulier in te vullen.

Hoe kan ik mijn IBAN (rekeningnummer) wijzigen?

Is je rekeningnummer gewijzigd of wil je dat de betaling van een ander rekeningnummer wordt afgeschreven? Vul dan hier het contact formulier in. Wij passen het rekeningnummer voor je aan.

Doorgeven overlijden.

Is er een familielid overleden? En moet er hierdoor een huurcontract opgezegd worden? Of moet het huurcontract wisselen van contracthouder omdat de looptijd van het contract nog niet voorbij is? Vul dan hier het contactformulier in zodat wij contact met je kunnen opnemen.

Betaling en facturatie

Ik heb wel betaald, maar er is nog geen onderhoud uitgevoerd.

Bij een huurcontact behoort ook onderhoud, dit kan 1x per 12 of 24 maanden zijn. Wil je graag het onderhoud inplannen? Vul dan hier het contactformulier in dan zorgen wij ervoor dat jouw installateur contact met je opneemt om een afspraak in te plannen. Let op: er zitten niet altijd precies 12 of 24 maanden tussen twee onderhoudsbeurten. Een installateur kan afspraken duurzaam inplannen. Daarom kan het soms langer of korter duren voordat een installateur weer langskomt.

Ik wil mijn factuur voortaan via email ontvangen.

Om je factuur voortaan digitaal te ontvangen kun je de QR – code scannen op je papieren factuur. Je kan via deze QR- code het e-mailadres doorgeven waar jij voortaan je factuur op wenst te ontvangen. Heb je geen papieren factuur met een QR-code? Vul dan hier het contactformulier in.

Ik heb een factuur gekregen, maar ik wil graag automatisch betalen.

Wil je voortaan de facturen gemakkelijk betalen via een automatische incasso? Vul dan hier het contactformulier in.

Ik heb een aanmaning ontvangen en/of ik kan mijn factuur niet betalen.

Het kan een keer gebeuren dat je een factuur niet kan betalen en een betaalachterstand oploopt. Voorkom extra kosten en laat ons dit weten zodat wij samen met jou naar een oplossing kunnen zoeken. Vul hier het contactformulier in zodat wij contact met je kunnen opnemen.

Op welke datum wordt het maandelijkse termijn van mijn rekening afgeschreven?

Maak je gebruik van een automatische incasso? Je factuur wordt tussen de 26e en 28e van de maand afgeschreven. Deze datum kan niet worden aangepast.

Ik wil een kopie van een factuur ontvangen.

Je kan een kopie van een factuur kosteloos opvragen. Vul hier het contact formulier in en je ontvangt binnen 3 werkdagen een kopie van je factuur per e-mail.

Ik heb mijn huurcontract opgezegd, maar nog wel betaald middels een factuur of een periodieke overboeking wanneer ontvang ik min creditfactuur?

Heb je betaald middels een factuur of periodieke overboeking en is je huurcontract stopgezet? Je ontvangt van ons indien van toepassing een creditfactuur over de te veel betaalde gelden. Je ontvangt de verrekening terug op het rekeningnummer wat bij ons bekend is na de wettelijke storneringstermijn van 56 dagen. Heb je hierover nog vragen vul dan hier het contactformulier in.

Storing

Welke kosten zijn gedekt in mijn huurcontract?

Heb je een huurcontract via Abel&co? Dan zijn in de meeste gevallen de volgende kosten gedekt:

* Voorrij kosten en het uurloon van de installateur.
* Starttarief op werkdagen bij storingen
* Materialen die onder de mantel van de installatie vallen.

Let op: Er zijn bepaalde contracten die andere voorwaarden hebben. Wil je graag weten welke voorwaarden jouw contract heeft? Vul dan hier het contact formulier in.

Hoe kan ik een storing melden?

Een storing wil je zo snel mogelijk opgelost hebben, dat begrijpen wij. Vul hier het contactformulier in en dan zorgen wij dat jouw installateur contact met je opneemt om een afspraak in te plannen.

Contracten

Waar vind ik de algemene contractvoorwaarden?

Ben je op zoek naar de algemene contractvoorwaarden? Deze heb je ontvangen als bijlage bij je huurcontract. Heb je deze niet meer en wil je deze ontvangen? Vul dan hier het contactformulier in.

Kan ik een kopie van mijn huurcontract ontvangen?

Geen probleem, je kan een kopie van je huurcontract kosteloos opvragen. Vul hier het contact formulier in en je ontvangt dan binnen 3 werkdagen een kopie van je huurcontract per e-mail.

Wanneer wordt er onderhoud uitgevoerd?

Dit staat op je contract vermeld. In de meeste gevallen is dit een keer in de 12 of 24 maanden. Heb je hierover aanvullende vragen? Vul dan hier het contactformulier in.

Wil je graag het onderhoud inplannen? Vul dan hier het contact formulier in. Dan zorgen wij ervoor dat jouw installateur contact met je opneemt om een afspraak in te plannen. Let op; er zitten niet altijd precies 12 of 24 maanden tussen twee onderhoudsbeurten. Een installateur kan afspraken duurzaam inplannen. Daarom kan het soms langer of korter duren voordat een installateur weer langskomt.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Vul dan hier het contact formulier in dan nemen wij binnen 3 werkdagen contact met je op.